Check this out

Saturday, April 16, 2016

TIDAK PERNAH TERLAMBAT UNTUK BERMULA

Entri 136

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN

Beberapa hari lepas, saya ada berborak dengan kawan lama di Malaysia dulu.

Saya hanya mengenalinya melalui internet apabila dia membeli handmade totebag dari saya. Kemudian dia membeli beberapa produk lagi dengan saya dan akhirnya kami berjumpa buat kali pertama untuk urusan penghantaran barang.
 
Tetapi sikapnya yang mesra dan sentiasa sokong apa yang saya buat, membuatkan saya rasa dekat dengannya.
 
Sekarang mungkin sudah lebih 5 tahun usia persahabatan kami. Kak Aya dan kawannya Kak Ton sangat mesra orangnya. Mereke berdualah yang menolong saya menjual stok kain pasang yang belum habis sewaktu saya hendak berangkat ke Korea pada tahun 2013 dahulu.
 
Kak Aya sekarang buat beberapa bisnes perniagaan online. Boleh lawati laman web beliau di SINI.

Semasa berborak melalui Whatsapp, dia mesra seperti biasa. Kami berbincang tentang beberapa isu dan salah satunya berkenaan berniaga online.

Kami berdua seperti takut untuk bermula kerana saya sendiri ada pengalaman tidak manis yang membuatkan kerugian.

Tetapi Allah Maha Adil. Setiap ujian ada hikmahnya. Mungkin itu bukan rezeki saya.

Apabila Kak Aya menceritakan pelbagai bisnes yang dia lakukan sekarang, saya kagum. Beliau bekerja, dan juga menguruskan anak-anak. Tetapi sempat buat pelbagai perniagaan.

Jadi, saya dapat satu semangat yang kita tidak pernah lambat untuk bermula.

Selagi ada kemahuan dan jiwa yang kental, kita boleh bermula.

In shaa Allah semoga tapak dalam Akademi Bekerja di Rumah ini memberi nafas baru untuk saya.

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...