Check this out

Thursday, April 7, 2016

HANOK VILLAGE SUWON - PART 2

Entri 128
 
Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
 
Maaf, sudah agak lama entri ini tertangguh. Gambar-gambar sudah lama berada di dalam deraf tetapi masih tidak boleh dipaparkan kerana belum menulis ceritanya.
 
Untuk bahagian kedua lawatan kami ke Hanok Village di Suwon ini, ianya secara kebetulan. Kami yang sudah kepenatan melawat bahagian sebelum ini (PART 1), mencari-cari jalan keluar.
 
Tetapi, lain pula ceritanya. Anak-anak terutamanya Fahmi agak ceria melompat apabila ternampak tempat yang seakan taman tema permainan.
 
Alang-alang sudah sampai dan anak-anak pun sudah teruja, kami membuat keputusan untuk singgah. Selepas mencari 'port' yang sesuai untuk menunaikan solat, kami menuju ke tempat ini.
 
Pelbagai permainan keluarga disediakan. Saya sertai anak-anak naik kuda berpusing. Sesekali seronok juga bermain permainan sebegini. Tidak sedar yang kita sudah berusia. Layankan sahaja demi anak-anak.
 
 







Tasnim dan Hanaa kelihatan memakai baju hasil dari airtangan saya, koleksi Tinicraft. Alhamdulillah, selain dari jimat, saya amat berpuas hati dapat menjahit pakaian anak-anak. Sama seperti zaman kanak-kanak saya, Ma lah yang jaihit baju saya.
 








Selepas dua jam, kami bergerak pulang kerana hari sudah beransur petang. Anak-anak sudah kepenatan. Alhamdulillah. Lawatan kami pada waktu itu lebih dari yang dijangkakan. Semoga kami ada rezeki lagi untuk kembali ke sini. In shaa Allah.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...