Check this out

Tuesday, November 3, 2015

MENAPAKKAN BLOG DI KATA CARIAN GOOGLE

Entri 80

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN

Alhamdulillah, sudah dua bulan lebih saya sertai Akademi Bekerja di Rumah ini. Sudah banyak yang dipelajari, namun masih banyak yang perlu digali.

Semuanya terletak kepada saya sendiri untuk uruskan masa saya menggunakan internet samada untuk membaca cerita, meneropong kisah kawan-kawan di FB, menulis blog atau sebagainya.

Zaman sekarang ini, semua orang menggunakan internet. Cuma kita sendiri yang ada "kunci"nya untuk memilih untuk membuka pintu bermanafaat ataupun pintu sia-sia.

Ok, semalam dan pagi ini saya cuba praktikkan apa yang pernah diajar oleh Guru Online saya di ABDR untuk mencari kata kunci di Google. Jadi, saya cuba menaip "bekerja di rumah". Saya sangat terkejut melihat akhirnya blog saya muncul pada hasil carian ke-5 pada muka pertama carian. 

Kemudian, saya cuba pula kata carian "bekerja dari rumah". Carian yang lebih kurang sama juga keluar. Saya sangat gembira. Sebelum ini, mungkin sebulan yang lalu, saya pernah cuba untuk membuat carian tetapi keputusan carian adalah tidak memberangsangkan. Ada, tetapi carian blog saya agak tercorot.

Sekarang saya sudah tahu sedikit sebanyak tentang "kata kunci/keyword" untuk menulis. Terima kasih buat Guru saya dan ABDR yang banyak mengajar tips berblog dengan sistematik. Tidak rugi saya sertai kelas bersama mereka. Saya juga akan teruskan latihan untuk 40 kata carian dan in shaa Allah saya akan kongsikan keputusannya di sini.

Bagi yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan Akademi Bekerja Di Rumah ini boleh hubungi saya sebagai Pengurus Online, di tinicraft@gmail.com.

Terima kasih untuk masa anda.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...