Check this out

Friday, November 6, 2015

MANIS DAN MAGISNYA DOA

Entri 86

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN

Alhamdulillah pagi yang ceria.
Selamat pagi dari Seoul.

Melihatkan keriangan anak-anak untuk ke sekolah, hati jadi senang. Dapat menghilangkan kepenatan awal pagi seorang ibu.

Masih tidak sabar menunggu mereka pulang walaupun sudah maklum "meriah" nya nanti.

Kalau kita sibuk ditempat kerja ataupun di mana sahaja, jangan lupa "jenguk" anak di sekolah.

"Jenguk" dalam erti kata seperti panggilan telefon ke rumah pengasuh itu memang sudah semesti kita buat, mungkin ada yang ambil peluang untuk bercakap dengan anak.

Jika anak sudah bersekolah mungkin boleh cuba selitkan nota cinta kepada anak-anak melalui bekalan makanan, beg, beg baju sukan dan sebagainya.

Saya banyak belajar dari Damia, a very sentimental kid. Hampir setiap hari dia balik, dia akan beri nota/surat/kad kepada saya. Dia ambil masa untuk siapkan pada waktu "playtime" atau waktu rehat.

Sangat ringkas seperti ucapan "Mom, I love you" atau ada juga berjela ucapan kenapa dia sayang saya. Untuk Hanaa juga ada, walaupun Hanaa masih belum boleh membaca.

Itu semua membuatkan saya sentiasa tidak sabar menanti mereka pulang. Semua ibubapa pun sama. Cara kita mungkin berbeza tetapi satu pasti sama, iaitu DOA.

Saya pasti, kita semua setiap kali teringat hal anak-anak, automatik sepintas DOA akan terucap.

DOA ibu bapa ini manis dan ada magisnya. Penuh mengharap.

Semoga urusan semua dipermudahkan di hari Jumaat yang penuh barokah.

Aamiinn.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...