Check this out

Tuesday, November 17, 2015

MINION CUPCAKES KE SEKOLAH

Entri 88

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN

13 oktober lepas adalah hari jadi Daniel. Saya tidak ada apa-apa sambutan istimewa pun seperti biasa. Memang anak-anak sudah terbiasa tiada majlis harijadi.
 
Setakat hantar kek sekolah, makan kek bersama keluarga di rumah dan juga 'a family day out' yang diakhiri dengan makan di luar.
 
Dapat menghabiskan masa seharian bersama keluarga adalah sesuatu yang mewah buat suami dek urusan kerja tidak tentu masa. Kadang-kadang sewaktu kami diluar pun, tangannya bekerja di telefon.
 
Seperti tahun sebelum ini, kali ini saya juga menghantar kek ke sekolah. Cuma ini adalah pertama kali saya buat cupcake untuk dihantar ke sekolah.
 
Daniel kata dia mahukan Minion Cupcakes. Tapi saya seperti biasa tidak berani berjanji dek kemahiran membuat kek hanya suam-suam kuku je.
 
Setelah membuat carian di Google, saya telah dapat hasilkan cupcakes minion yang ringkas. Tapi yang kelakarnya, saya terlupa untuk buat mulutnya. :)
 
Saya menghantar kek ke kelasnya. Sewaktu membuka kotak kek, semua kawan-kawanya menjerit, minion!!!
 
Wah, usaha saya tidak sia-sia, mereka tetap nampak my-not-so-minion ini. Daniel tersenyum tersengih. Dan seperti biasa, saya tidak ajar anak-anak guna lilin, jadi kawan-kawannya dan cikgu hanya menyanyikan lagu "happy birthday" sekuat-kuatnya. Tetap meriah, Daniel gembira, saya bahagia.
 


 
Tambahan cookies ini untuk dimasukkan ke dalam goodies bags. Bukan senang nak hasilkan dua warna begini. Masa yang diambil agak lama kerana perlu diletakkan ke dalam peti sejuk dahulu beberapa jam.


 
Goodies bags!


Hanaa yang sudah kebosanan menunggu Abangnya keluar dari kelas untuk mengambil kek.


Abang Daniel nampak terkejut dengan kek minion dia ini. Dia tidak sangka saya buat untuknya dalam tidak berjanji itu. Alhamdulillah.


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...