Check this out

Thursday, November 5, 2015

CATATAN PAGI DI PENGHUJUNG MUSIM LURUH

Entri 84

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN

Suhu akhir-akhir ini sudah menandakan penghujung musim luruh. Sudah serendah -1c sehingga 11c. Bertambah sejuk lagi apabila ditambah angin dingin yang bertiup tajam apatah lagi jika hujan.

Anak-anak sudah bertanya bilakah akan bermula cuti sekolah musim sejuk? Nampaknya mereka juga sudah terasa kesejukan pagi untuk ke sekolah.

Saya masih lagi kejutkan mereka pada waktu yang sama sebelum ini seperti musim-musim lain. Tetapi saya perlu "bekerja keras" lagi untuk memastikan semuanya berjalan lancar sehinggalah mereka menaiki bas ke sekolah.

Sekarang mereka sudah menukarkan uniform sekolah musim panas ke uniform musim sejuk. Jika sebelum ini hanya selapis sahaja dan berseluar/berskirt pendek, kini mereka perlu pakai tiga lapisan pakaian sekolah dan satu lagi jaket nipis dari rumah.

Jadi,boleh bayangkan macam mana saya kena gandakan disiplin diri saya sendiri untuk memastikan anak-anak bersiap dengan sempurna. Kalaulah saya juga liat bangun tidur, sudah pasti anak-anak juga terlewat bangun dan semua urusan lain tergendala.

Hari ini, saya perlu hadir ke sekolah untuk mesyuarat Tahun 3. Morning coffee katanya, seawal 845 pagi. Nampaknya, saya perlu tenaga lebih hari ini kerana Hanaa tidur lewat semalam. Jadi, urusan memandikan dia di awal pagi mungkin sedikit sukar.

Ini gambar Hanaa dua hari lepas sewaktu kami ingin keluar menjemput Abang dan Kakak dari bas sekolah di waktu petang. Dia tidak berapa sihat pada waktu itu, tapi masih mampu tersenyum untuk jumpa Abang Kakaknya. 

Semoga hari ini mood dia ceria juga. In shaa Allah.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...