Check this out

Tuesday, October 20, 2015

MESIN JAHIT MINI YANG MEMBERI INSPIRASI

Entri 65

Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN

 
Semalam saya dah mula menjahit sedikit demi sedikit. Ya, saya perlu menjahit dan terus menjahit kerana saya sudah ada terlalu banyak bahan jahitan. Tetapi dek sibuk urusan seharian, saya tidak sempat untuk melakukan hobi saya tersebut.
 
Walaupun saya bukan seorang tukang jahit tegar, hanya menjahit sebagai hobi, tetapi bahan-bahan jahitan saya tak ubah seperti sebuah kedai kraft. Terlalu banyak barang.
 
Tambahan pula duduk di Korea ini, bahan jahitannya sangat banyak dan cantik, rambang mata dibuatnya. Kalau saya menapak ke Gwanjang atau Dongdaemun Market, saya boleh berjalan turun naik tangga dengan cepat dek mengejar masa untuk menjamu mata dan membeli barang pilihan.
 
Ini pula dua set mesin jahit yang diperbuat dari kayu dan resin yang saya beli di sini. Sebelum ini saya tidak terfikir untuk beli kerana ianya agak mahal bagi saya dan lagi bagus kalau saya habiskan duit itu untuk membeli kain cotton atau peralatan kraft yang lain.
 
Tetapi sebelum balik bercuti ke Malaysia tempoh hari, ada kawan-kawan dari Malaysia yang kirimkan mesin jahit ini. Jadi, saya tidak lepaskan peluang juga untuk memilikinya.
 
Iya, mesin-mesin ini bukan boleh digunakan pun, tetapi sebagai seseorang yang mempunyai hobi menjahit, barang-barang cute dan comel sebegini amatlah mengujakan. Saya letak di atas rak kecil di hadapan meja jahit saya sebagai untuk memberi dorongan dan inspirasi untuk terus menjahit.
 
Semoga saya lebih istiqamah untuk menjahit selepas ini.
 
p/s: Sekiranya ada kawan-kawan berminat untuk memiliki mesin jahit mini seperti ini, boleh emailkan kepada saya di tinicraft@gmail.com.


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...