Check this out

Thursday, September 3, 2015

MUDAHNYA MENJEMPUT REZEKI

Entri 35
Teks: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Foto: KHUSHARTINI KAMARULZAMAN
Buku ini adalah hadiah kedua saya yang dapat daripada suami, selepas hadiah breadmaker, sebaik sahaja saya berhenti kerja.

Sudah dibaca berulang kali. Setiap kali selepas baca walaupun satu bab, ada semangat yang saya dapat.

Hari ini saya baca lagi tetapi sebelum itu, saya tunjukkan pada Hanaa (3 tahun).

"Mom, these ants soo scary. But they eat food. Someone feed" ayat mudah Hanaa.

Saya tersenyum padanya. Satu pelajaran saya dapat dengan sepintas lalu.

Dalam kehidupan, kita sememangnya berusaha untuk mendapatkan sesuatu. Bekerja, berusaha sampai adakalanya penat tak terkata, tetapi hasilnya tidak seperti yang kita inginkan.
Kita kecewa, hampa, malah kita mungkin putus asa. Tetapi kita hampir terlupa kita ada "someone" seperti terkeluar dari mulut seorang anak kecil tadi.
Ya, Allah. Dia Pemberi rezeki, Pemberi segalanya.
Rezeki yang tahu alamatnya, rezeki yang dituju pada yang pasti.
Dan kita, sudah kah "siapkan pena" untuk "tulis" alamatnya?
Nota : Bagi yang ingin memiliki buku ini boleh email tini di tinicraft@gmail.com



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...